TRMilitary

Tam bağımsız Türkiye için yerli savunma sanayi.
Sistem saati: Cum Ekm 24, 2014 4:42 pm

Tüm zamanlar UTC + 3 saat [ DST ]


Loading


Yeni konu gönder Konuya cevap yaz  [ 32 ileti ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 İleti başlığı: BMC VURAN
İletiTarih: Çar Tem 11, 2012 3:53 pm 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 12:45 pm
İleti: 756 <
UYARILAR:
BMC Sanayi ve Ticaret AŞ, Kirpi Mayına Karşı Korumalı Zırhlı Araçtaki başarısından sonra durmaksızın yeni Zırhlı Araçlar geliştirmeye başladı.

BMC, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ve Dost ve Müttefik Orduların ihtiyaçlarını değerlendirerek BMC-Vuran Çok Amaçlı Zırhlı Araç ve BMC-VURAN Silah Taşıyıcı Zırhlı Araç geliştirmelerini yapmıştır ve IDEF 2011 Savunma Fuarı’nda Türkiye’ye ve dünyaya tanıtımını yapıyor.

Bu aracın ana konsepti, Silahlı Kuvvetlerin ihtiyaç duyacağı çeşitli maksatlar için rahatlıkla kullanılabilmesi, aynı zamanda bu araçta uygulanan camlar dahil balistik koruma ve mayına karşı yüksek koruma imkanının sağlanmış olmasıdır.

Tam teçhizatlı personel taşıma kapasitesi 6 ila 10 kişiye kadar çıkmaktadır. Aracın süratli tahliyesi için ikişer adet yanda, bir arkada olmak üzere toplam 5 adet kapı mevcuttur.

Aracın tüm arazi şartlarında (4x4) hareket yeteneği mevcuttur ve yüksek ergonomi sağlaması için özen gösterilmiştir.

Araç, helezon yaylı, bağımsız süspansiyonlu olarak tasarlanmıştır. Aracın kullanılma konsepti manuel veya uzaktan komuta olarak değişik silah istasyonları; uçaksavar silah istasyonu; makineli tüfek silah istasyonu; 400 mm’lik bomba atar silah istasyonu; TOW, MILAN tanksavar silah istasyonu; keşif aracı; komuta kontrol aracı; radar aracı gibi değişik ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlanmıştır.

Araca yüksek motor gücü ve otomatik şanzıman uygulandı. Bir taktik araçta olması gereken tüm taktik özellikleri sağlamaktadır. Gövde tasarımı tam koruma sağlaması için monokok gövde olarak yapılmıştır. Bir dolu depoyla 800 km mesafe kat edebiliyor. Maksimum konforun sağlanması için ısıtma ve klima sistemleri bulunmaktadır. Araç içerisinden uzaktan komutalı olarak ateş edebilme imkanı vardır.
__________________________________________________________________________________________________
BMC'nin resmi sitesinden
250 PS Motor,
4x4 Çekiş Konfigürasyonu
5-7 Tam Donanımlı Personel Taşıyabilme
Tam Otomatik Şanzıman
Bağımsız Süspansiyon
Zırhlı 360° Dönebilen Silah İstasyon Bağlantısı (Opsiyonel Silah İstasyon Taşıyıcısı)
CTIS – Merkezi Lastik Şişirme Sistemi
Run/flat Lastikler
Nükleer olaylara dirençli
________________________________________________________________________________________________
Ülkemizde ürettiği kamyon ve otobüsler ile tanınan BMC firması, İsrailli çözüm ortağı sayesinde zırhlı araç pazarına hızlı bir giriş yaptı. Firma, Geçtiğimiz Araklık ayında gerçekleşen SSİK toplantısında TTA ihalesinde 0,75 ton sınıfı TTA hariç bütün kalemler de ipi göğüsledi. SSM ile yürüttüğü sözleşme görüşmelerinde 468 adet 4X4 Navigator MKKTTA’da bulunuyor.

BMC’nin iddiasına göre kendi tasarladığı, lakin İsrailli firmanın Internet sitesinde tanıtılan uzun süredir tanıtılan Navigatör’le ilk zırhlı araç ihalesini kazanan BMC, aynı taktiği Silah Taşıyıcı Araç (STA) Projesi’nde de uygulayacağının işaretlerini veriyor.

STA ihalesine; İsrailli Firmanın Internet sitesinde tanıtılan Xtream TTZA’nın hafif versiyonunu teklif ettiği düşünülüyor. Araca hafif dediğime bakmayın, Adapazarı merkezli bir firmanın 4x4 TTZA 6 ton sınıfı aracından yaklaşık %50 daha ağır. Ağırlığının fazlalığının ana sebebi ise daha fazla zırh korumasına sahip olması. Yaratıcı tasarımında verdiği avantaj ve yüksek motor gücü sayesinde yüksek harekat kabiliyetine sahip. Modüler tasarımı sayesinde farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek Xtream TTZA, STA ihalesinin de Navigator MKKTTA gibi büyük bir sürpriz yaparak ipi göğüsler ise sakın şaşırmayın.

Asıl merak edilen ise diğer zırhlı araç üreticilerinin, özellikle Otokar firmasının, TTA Projesinde MKKTTA kaleminde kaybetmesi akabinde, STA ihalesinde BMC-Hetehof’a işbirliğine nasıl bir araç ile cevap vereceğidir.

Neyse konumuza geri döner isek, Xtream TTZA’nın hafif ve ağır versiyonunun şasi, güç gurubu ve aktarma organlarının marka ve özellikleri; BMC’nin 2,5 ton ile 5 ton TTA’nın alt sistemleri ile büyük benzerlik göstermektedir. Xtream TTZA’nın emsallerinden fazla araç yüksekliğine sahip olmasını bu benzerlik yol açmış olabilir.
_____________________________________________________________________________________________
Hafif Versiyonun Teknik Özellikler:
Azami görev ağırlığı: 9.200 Kg
Ön aks taşıma kapasitesi: 5.000 Kg
Arka aks taşıma kapasitesi: 5.000 Kg
Personel kapasitesi: 7-9
Muharebeye hazır araç ağırlığı: 6.450 Kg
Azami yük taşıma kapasitesi: 2.750 Kg
Yerden yükseklik: 0,34 m (yüklü halde)
Yaklaşma açısı: 81˚
Uzaklaşma açışı: 79˚
Toplam uzunluk: 4,98 m (İstetme hariç)
Araç dingil açıklığı: 3,6 m
Zırh koruması: Balistik koruma A kiti ile STANAG seviye 2, B kiti ile seviye 3. EYP ve kara mayınlarına karşı STANAG seviye 2b + 3
Yükseklik: 2,30 m
Genişlik: 2,38 m
Şasi tipi: Monokok
Azami Menzil: 700 km (Asfalt yolda, 60 Km/saat ekonomik sürat ile)
Dönüş yarıçapı: 6,9 m (Manevra ile 5,1 m)
Dik meyil tırmanma kapasitesi: 66˚ ve % 60
Yan eğimde hareket kapasitesi: 38˚ ve % 42
Merkezi lastik havası kontrolü: Opsiyonel
Motor: CUMMINS – ISBE 250; 4 zamanlı, turbo şarjlı dizel motor, 245 BG (2.200 rpm) azami güç, 800 Nm (1.600 rpm) azami tork
Şanzıman: Allison 2000; 5 ileri – 4 geri vites
Transfer kutusu: BHM –MH45
Yakıt sistemi: 1 adet 210 litre kapasiteli yakıt tankı, birer adet yakıt pompası, filtresi ve su ayrıştırıcı.
Elektrik sistemi: 12 Volt -24 Volt, 136 Ah 12V ve 70 Ah 24 kapasiteli Jeneratör, NATO tipi 4X12 Volt / 120 Ah Batarya gurubu
Fren Sistemi: Bütün tekerler hidrolik takviyeli fren ve ABS
Direksiyon Tipi: Hidrolik
Aks: Pnömatik takviyeli, bağımsız kilitlenebilir difransiyel
Gövde: Balistik çeliği ve alüminyum alışımlı kompozit zırh, STANAG seviye 3 balistik korumalı camlar, mayın ve EYP’lere karşı STANAG seviye 2 koruma
Tekerlekler: 5 adet 12.50X20 MPT veya 335X20, radyal tipte, iç lastiksiz patlak gider özellikli tekerlekler.
Klima: Mevcut
Operasyonel çalışma sıcaklığı aralığı: - 32 ˚C ile +55˚ arasında ( iklimlendirme sistemi ile)
Silah Kulesi: Opsiyonel
Atış Mazgalı: Aracın sağ ve sol tarafında 2 şer adet.
Vinç: Opsiyonel
Dikiz Aynası: Sağ ve Sol
Işıklandırma: Askeri ihtiyaçlara uygun.


Ağır Versiyon Teknik Özellikleri: Azami görev ağırlığı: 16.000 Kg
Ön aks taşıma kapasitesi: 8.000 Kg
Arka aks taşıma kapasitesi: 8.000 Kg
Personel kapasitesi: 7-9 +
Muharebeye hazır araç ağırlığı: 13.870 Kg (Reaktif Zırh ile), 11.300 Kg (STANAG 3)
Yerden yükseklik: 44,5 cm (Yüklü halde)
Yaklaşma açısı: 67˚
Uzaklaşma açışı: 79˚
Toplam uzunluk: 5,34 m (İstetme hariç)
Araç dingil açıklığı: 3,90 m
Zırh koruması: A kiti ile Stanag 2, B kiti ile Stanag 3, C kiti ile Stanag 4, D kiti ile Stanag 4 ve RPG’ye karşı balistik koruma sağlıyor. EYP ve mayınlara karşı Stanag 2b + 3 üzerinde korumasına sahip, mayın koruması yükseltilebilir.
Yükseklik: 2,49 m
Genişlik: 2,51 m
Şasi tipi: Monokok
Menzil: 700 Km
Dönüş yarıçapı: 8,6m (manevra ile 6,4m)
Dik meyil tırmanma kapasitesi: 66˚ ve % 60
Yan eğimde hareket kapasitesi: 36 ve % 40
Merkezi lastik havası kontrolü: Opsiyonel
Motor: CUMMINS – ISBE 275; 4 zamanlı, turbo şarjlı dizel motor, 271 BG (2.100 rpm) azami güç, Motor: 950 Nm (1.200 rpm) azami tork
Şanzıman: Allison 3000/ 3000SP 5 ileri – 1 geri vites
Transfer kutusu: Axle Tech – BT600 (Arazi için ayrı viteskutusu), 4x2 ve 4x4 sürüş opsiyonu.
Yakıt sistemi: 1 adet 210 litre kapasiteli yakıt tankı, birer adet yakıt pompası, filtresi ve su ayrıştırıcı.
Elektrik sistemi: 24 Volt, 140 Ah kapasiteli Jeneratör, NATO tipi 4X12 Volt / 120 Ah Batarya gurubu
Fren Sistemi: Bütün tekerler havalı, kampana tipinde fren, ABS
Direksiyon Tipi: Hidrolik
Aks: Pnömatik takviyeli, bağımsız kilitlenebilir difransiyel
Gövde: Balistik çeliği ve alüminyum alışımlı kompozit zırh, STANAG seviye 4 balistik korumalı camlar, mayın ve EYP’lere karşı STANAG seviye 2 koruma ve opsiyonel olarak RPG koruması.
Tekerlekler: 5 adet 14X20 MPT veya 365X20, radyal tipte, iç lastiksiz patlak gider özellikli tekerlekler.
Klima: Mevcut
Operasyonel çalışma sıcaklığı aralığı: - 32 ˚C ile +55˚ arasında ( iklimlendirme sistemi ile)
Silah Kulesi: Opsiyonel
Atış Mazgalı: Aracın sağ ve sol tarafında 2 şer adet.
Vinç: Opsiyonel (15 ton)
Dikiz Aynası: Sağ ve Sol
Işıklandırma: Ask

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Çar Tem 11, 2012 5:10 pm 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 12:45 pm
İleti: 756 <
UYARILAR:
Resim
Resim
Resim
Resim

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Per Tem 12, 2012 2:21 pm 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: Per Tem 12, 2012 9:26 am
İleti: 120 <
UYARILAR:
Tasaımın merkezi israilli firma olsa da bu tasarıma ( KİRPİ örneğin de olduğu ) TSK yorumu katıldığında çok daha güzel olacak...


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Tem 20, 2012 3:38 pm 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Tem 20, 2012 3:35 pm
İleti: 58
Konum: 36° 00' - 42° 00 / 26° 00' - 45° 00' <
UYARILAR:
acaba TSK nın gündeminde varmı bu aracın alımı? çok karizma gözüküyor

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Tem 20, 2012 3:57 pm 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 12:21 am
İleti: 1538 <
UYARILAR:
shorlandların yerine geçebilir bence.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Tem 20, 2012 4:12 pm 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 3:06 am
İleti: 4395 <
UYARILAR:
Yapılış amacı farklı araçlar.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Tem 20, 2012 5:04 pm 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 12:21 am
İleti: 1538 <
UYARILAR:
Sanchez yazdı:
Yapılış amacı farklı araçlar.

Aslında pekte değiller birisi hafif zırhlı genel hizmet aracı diğeride multi platform bir m-mrap. Vuranıda aynı işte kullanmak mümkün tabi maliyetleri uygunsa.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Tem 20, 2012 6:09 pm 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: Çar Tem 18, 2012 5:14 pm
İleti: 1 <
UYARILAR:
Projeye olan ilgi azdı diye rafa kalktı diye bir bilgi kırıntısı kaldı aklımda.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Tem 20, 2012 6:17 pm 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Tem 13, 2012 3:33 am
İleti: 263 <
UYARILAR:
http://www.bmc.com.tr/indexx.php?f=252f ... =12559&l=1

_________________
Resim
Düşmanlarınızı sevin. Çünkü kusurlarınızı yalnız onlar açıkça söylerler.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Tem 20, 2012 9:04 pm 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 1:29 am
İleti: 617 <
UYARILAR:
Silah Taşıyıcı Araç (STA) projesi için BMC nin ortaya koymuş olduğu bir araçtı fakat proje iptal edildi. Proje için önce çok yüksek bir ihtiyaç adedi belirlenmiş sonra bu ihtiyaç adedi baya bir düşürülmüş sonra da iptal edilmişti. İptal gerekçesi olarak ayrıca tekerlekli araçların, paletli araçlara göre arazi performanslarının düşük olması gösterilmişti. Bu nedenden ötürü de ihtiyacın bir kısmının paletli araçlar üzerinden karşılanabileceği söylenmişti.

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cmt Tem 21, 2012 3:23 am 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 12:21 am
İleti: 1538 <
UYARILAR:
menzil yazdı:
Silah Taşıyıcı Araç (STA) projesi için BMC nin ortaya koymuş olduğu bir araçtı fakat proje iptal edildi. Proje için önce çok yüksek bir ihtiyaç adedi belirlenmiş sonra bu ihtiyaç adedi baya bir düşürülmüş sonra da iptal edilmişti. İptal gerekçesi olarak ayrıca tekerlekli araçların, paletli araçlara göre arazi performanslarının düşük olması gösterilmişti. Bu nedenden ötürü de ihtiyacın bir kısmının paletli araçlar üzerinden karşılanabileceği söylenmişti.

Belki Fnss'in şu yeni yapacağı 35 tonluk ifv'ye ana topa eş eksenli anti tank podu koyarak ihtiyacı karşılarlar.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cmt Tem 21, 2012 3:45 am 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 1:29 am
İleti: 617 <
UYARILAR:
RegicideTr yazdı:
menzil yazdı:
Silah Taşıyıcı Araç (STA) projesi için BMC nin ortaya koymuş olduğu bir araçtı fakat proje iptal edildi. Proje için önce çok yüksek bir ihtiyaç adedi belirlenmiş sonra bu ihtiyaç adedi baya bir düşürülmüş sonra da iptal edilmişti. İptal gerekçesi olarak ayrıca tekerlekli araçların, paletli araçlara göre arazi performanslarının düşük olması gösterilmişti. Bu nedenden ötürü de ihtiyacın bir kısmının paletli araçlar üzerinden karşılanabileceği söylenmişti.

Belki Fnss'in şu yeni yapacağı 35 tonluk ifv'ye ana topa eş eksenli anti tank podu koyarak ihtiyacı karşılarlar.


Yok üstadım öyle pahalıya kaçmazlar bizim tedarik makamlarımız.

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cmt Tem 21, 2012 4:16 am 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 12:21 am
İleti: 1538 <
UYARILAR:
menzil yazdı:
RegicideTr yazdı:
menzil yazdı:
Silah Taşıyıcı Araç (STA) projesi için BMC nin ortaya koymuş olduğu bir araçtı fakat proje iptal edildi. Proje için önce çok yüksek bir ihtiyaç adedi belirlenmiş sonra bu ihtiyaç adedi baya bir düşürülmüş sonra da iptal edilmişti. İptal gerekçesi olarak ayrıca tekerlekli araçların, paletli araçlara göre arazi performanslarının düşük olması gösterilmişti. Bu nedenden ötürü de ihtiyacın bir kısmının paletli araçlar üzerinden karşılanabileceği söylenmişti.

Belki Fnss'in şu yeni yapacağı 35 tonluk ifv'ye ana topa eş eksenli anti tank podu koyarak ihtiyacı karşılarlar.


Yok üstadım öyle pahalıya kaçmazlar bizim tedarik makamlarımız.


Aslında daha ucuza kaçar. O anti tanklar için bir araç envanterinde fazladan bulunduracağına zaten ihtiyacın olan modern zmaya entegre edersen hem araçtan feragat eder hemde komplike bir savaş makinesi oluşturursun. Omtasın ana amacı araca monte atımlardır. Askerler heryere tripodla onu taşıyamazlar. Keza askerler kmtas taşıyacak. Zaten omtas tow muadili değilmi towda amerikan bradley zma ların kullandıgı at değilmi bence bu tip bişeyin olması muhtemel inşallah olur.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Per Ağu 02, 2012 2:29 am 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Tem 20, 2012 3:35 pm
İleti: 58
Konum: 36° 00' - 42° 00 / 26° 00' - 45° 00' <
UYARILAR:
kanka3425 yazdı:
Güzel görünüyor , Ancak kobraları tutmaz ;)

gerçekten çok karizma duruyor .. ne yazık ki rafa kalkmış gibi gözüküyor bu araç :cry:
acaba akıbeti hakkında bilgisi olan var mı?

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Per Ağu 02, 2012 4:54 am 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Tem 14, 2012 5:25 pm
İleti: 484 <
UYARILAR:
Birbirileri İle Çok Farklı Sistemler Ama Bana Biraz Plasan Sand Cat'in Obez Halini Hatırlattı , Ama İkiside Farklı Araçlar


Resim

_________________
'' . . . Adalet Dediğin Hz.Ali'nin Kılıcı Gibi Olmalı , Haklıyı Korurken , Haksızı Korkutmalı !!! . . . '' ( Kenan Yeşilyurt )


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 12:05 am 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Per Tem 12, 2012 10:26 pm
İleti: 547 <
UYARILAR:
RegicideTr yazdı:
shorlandların yerine geçebilir bence.

Sanchez yazdı:
Yapılış amacı farklı araçlar.


Bence pek ala shorlandların yerine geçer. Çok da iyi olur. Shorlandlarda pek güvenlik yok.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 12:10 am 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Pzr Tem 22, 2012 10:33 pm
İleti: 407 <
UYARILAR:
Ne için güvenlik yok;shorland lar ne için yapılmış ?


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 11:01 am 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 1:02 am
İleti: 3956
Konum: -İzmir- <
UYARILAR:
memogianni yazdı:
RegicideTr yazdı:
shorlandların yerine geçebilir bence.

Sanchez yazdı:
Yapılış amacı farklı araçlar.


Bence pek ala shorlandların yerine geçer. Çok da iyi olur. Shorlandlarda pek güvenlik yok.


Şimdi SHortland'ların görev tanımı ne de bizim ondan beklediğimiz koruma seviyesi ne olsun? Shortland'lar ya da Otokarın lanse ettiği üzere APV ler (Armored Patrol Vehicle-Zırhlı Devriye Aracı) esas olarak Land Rover Defender-110 ların zırhlandırılmış modelleri. Daha çok şehir içi güvenlik görevlerinde ve devriyelerde kullanılabilecek türden bir araç. Bu arada eklemek lazım Otokar'ın ürettiği ve TSK envanterine girmiş ilk milli zırhlı arçatır kendileri (1981) Lakin yaşı sizi yanıltmasın Otokar bu ilk modelden sonra 2 güncel model daha çıkardı şu an üretilen de en güncel 3. model. Ki TSK envanterindeki eskiyen APV lerin de son model seviyesi modernizasyonları yapılmakta. Ki şunu da ekleyeyim Irak olsun ,Bangladeş olsun ,Pakistan olsun ,Azerbaycan olsun şu ana kadar toplamında 1.000 küsür dolaylarında APV ihrac edilmiş vaziyette...

Yani anlayacağın sen bunu dağ-taş kırsalda kullanırsan tabiki güçsüz kalır ,aracın asıl görevi o değil ki. Ha ama belki yurt içi güvenlik operasyonlarında başına ve sonuna daha ağır zırhlı araçlar koyarak eskort halinde kulanırsan (Şu anda g.doğuda yapılan gibi) tadından yenmez...

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 11:51 am 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cum Tem 20, 2012 3:35 pm
İleti: 58
Konum: 36° 00' - 42° 00 / 26° 00' - 45° 00' <
UYARILAR:
Sayın Deno çok merak ettiğimden soruyorum bu BMC Vran TSK nın gündeminde varmı yada ihracı söz konusumu?

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 11:53 am 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 1:02 am
İleti: 3956
Konum: -İzmir- <
UYARILAR:
DESTROYED yazdı:
Sayın Deno çok merak ettiğimden soruyorum bu BMC Vran TSK nın gündeminde varmı yada ihracı söz konusumu?


Benim bildiğim kadarı ile şu an için TSK nın Vuran ile ilgili bir talebi bulunmamakta...

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 1:10 pm 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Cmt Tem 14, 2012 5:25 pm
İleti: 484 <
UYARILAR:
Alfa yazdı:
Resim
Resim




Arkadaşlar Araç Tasarımı Çok Güzel Olmuş Ellerine Sağlık Ama Bilmem Bana Katılırmısınız Keşke Aracın Ön Camı Tek Parça Değilde İki Parça Halinde Tasarlanmış Olsa Daha Dayanıklı Olmazmı ? Özel Tasarım Camda Olsa Cam Büyüdükce Zayıflayan Bir Maddedir Ama Küçüldükce Dayanıklı Dahada Dayanıklı Hale Gelir , Misal Cougar H , Ön Camı İki Bölümden Oluşuyor , Kolombiya Yapımı isbi ( Çok İlginç Bir Araç ) Yine Mamba , RG-31 Nyala , MaxxPro Ve Reva APC Araçlarının Ön Camları İki Parça Haline Getirilerek Dahada Dayanıklı Olması Sağlanmış , Sizlerin Düşüncesi Nedir ?

_________________
'' . . . Adalet Dediğin Hz.Ali'nin Kılıcı Gibi Olmalı , Haklıyı Korurken , Haksızı Korkutmalı !!! . . . '' ( Kenan Yeşilyurt )


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 8:20 pm 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: Cmt Tem 28, 2012 2:51 pm
İleti: 130 <
UYARILAR:
adrenalinturk yazdı:
Türkistan yazdı:
Alfa yazdı:



Keşke Aracın Ön Camı Tek Parça Değilde İki Parça Halinde Tasarlanmış Olsa Daha Dayanıklı Olmazmı ?

düşüncene bende katılıyorum ön cam 2 parça olmalıydı.
ayrıca aracın önünden ateş edildiğinde ön ızgaradan radyatör ve motor zarar görür ve araç servis dışı kalır.aracın ön kısmına 10-15cm havalandırma boşluğu bırakarak, açılı zırhlı bir plaka monte edilebilir.
bu araç projesinin rafa kaldırılmaması gerektiğini düşünüyorum.güvenil güçlerimizin kobra-kirpi arası bir araca çok ihtiyacı var.


bende size katılıyorum kobra-kirpi arasında bir araç şart.. fakat bu aracın suan karşıtı yok. Denenmesi gereken bir araç olduğu kesin.

_________________
'' Kalkın ey Fellah-ı Vatan dediler, kalktık; Herkes oturdu biz ayakta kaldık. '' Ziya Paşa

Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 8:28 pm 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Per Tem 12, 2012 10:26 pm
İleti: 547 <
UYARILAR:
DENO yazdı:
memogianni yazdı:
RegicideTr yazdı:
shorlandların yerine geçebilir bence.

Sanchez yazdı:
Yapılış amacı farklı araçlar.


Bence pek ala shorlandların yerine geçer. Çok da iyi olur. Shorlandlarda pek güvenlik yok.


Şimdi SHortland'ların görev tanımı ne de bizim ondan beklediğimiz koruma seviyesi ne olsun? Shortland'lar ya da Otokarın lanse ettiği üzere APV ler (Armored Patrol Vehicle-Zırhlı Devriye Aracı) esas olarak Land Rover Defender-110 ların zırhlandırılmış modelleri. Daha çok şehir içi güvenlik görevlerinde ve devriyelerde kullanılabilecek türden bir araç. Bu arada eklemek lazım Otokar'ın ürettiği ve TSK envanterine girmiş ilk milli zırhlı arçatır kendileri (1981) Lakin yaşı sizi yanıltmasın Otokar bu ilk modelden sonra 2 güncel model daha çıkardı şu an üretilen de en güncel 3. model. Ki TSK envanterindeki eskiyen APV lerin de son model seviyesi modernizasyonları yapılmakta. Ki şunu da ekleyeyim Irak olsun ,Bangladeş olsun ,Pakistan olsun ,Azerbaycan olsun şu ana kadar toplamında 1.000 küsür dolaylarında APV ihrac edilmiş vaziyette...

Yani anlayacağın sen bunu dağ-taş kırsalda kullanırsan tabiki güçsüz kalır ,aracın asıl görevi o değil ki. Ha ama belki yurt içi güvenlik operasyonlarında başına ve sonuna daha ağır zırhlı araçlar koyarak eskort halinde kulanırsan (Şu anda g.doğuda yapılan gibi) tadından yenmez...


İyi de maliyet dışında ne sakıncası shotland yerine Vuranı kullanmanın?


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 8:35 pm 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 1:02 am
İleti: 3956
Konum: -İzmir- <
UYARILAR:
memogianni yazdı:
İyi de maliyet dışında ne sakıncası shotland yerine Vuranı kullanmanın?


Ben var mı dedim ki? Sadece her araç kullanılmak için tasarlandığı yerde başarı getirir onu demeye çalışıyorum...

_________________
Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: BMC VURAN
İletiTarih: Cum Ağu 03, 2012 8:49 pm 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Per Tem 12, 2012 10:26 pm
İleti: 547 <
UYARILAR:
Ben yanlış aladıysam kusura bakma. Ama shortlandların yerine daha yeni generasyon araç kullanmalıyız. Bu Vuran olur başka bir araç olur.... Daha yeni/iyi dizayn, daha yeni/iyi ergonomi, daha yeni/iyi zırh v.s. Ben de onu demek istiyorum.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
Önceki iletileri göster:  Sıralama  
Yeni konu gönder Konuya cevap yaz  [ 32 ileti ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 3 saat [ DST ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumda konulara cevap yazamazsınız
Bu forumda kendi iletilerinizi değiştiremezsiniz
Bu forumda kendi iletilerinizi silemezsiniz
Bu forumda dosya ekleyemezsiniz

Git:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

phpBB3 Türkçe: phpBB Türkiye