TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 27 Eyl 2016, 13:33

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 52 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 14:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:45
Mesajlar: 812
Yaş:
BMC Sanayi ve Ticaret AŞ, Kirpi Mayına Karşı Korumalı Zırhlı Araçtaki başarısından sonra durmaksızın yeni Zırhlı Araçlar geliştirmeye başladı.

BMC, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ve Dost ve Müttefik Orduların ihtiyaçlarını değerlendirerek BMC-Vuran Çok Amaçlı Zırhlı Araç ve BMC-VURAN Silah Taşıyıcı Zırhlı Araç geliştirmelerini yapmıştır ve IDEF 2011 Savunma Fuarı’nda Türkiye’ye ve dünyaya tanıtımını yapıyor.

Bu aracın ana konsepti, Silahlı Kuvvetlerin ihtiyaç duyacağı çeşitli maksatlar için rahatlıkla kullanılabilmesi, aynı zamanda bu araçta uygulanan camlar dahil balistik koruma ve mayına karşı yüksek koruma imkanının sağlanmış olmasıdır.

Tam teçhizatlı personel taşıma kapasitesi 6 ila 10 kişiye kadar çıkmaktadır. Aracın süratli tahliyesi için ikişer adet yanda, bir arkada olmak üzere toplam 5 adet kapı mevcuttur.

Aracın tüm arazi şartlarında (4x4) hareket yeteneği mevcuttur ve yüksek ergonomi sağlaması için özen gösterilmiştir.

Araç, helezon yaylı, bağımsız süspansiyonlu olarak tasarlanmıştır. Aracın kullanılma konsepti manuel veya uzaktan komuta olarak değişik silah istasyonları; uçaksavar silah istasyonu; makineli tüfek silah istasyonu; 400 mm’lik bomba atar silah istasyonu; TOW, MILAN tanksavar silah istasyonu; keşif aracı; komuta kontrol aracı; radar aracı gibi değişik ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlanmıştır.

Araca yüksek motor gücü ve otomatik şanzıman uygulandı. Bir taktik araçta olması gereken tüm taktik özellikleri sağlamaktadır. Gövde tasarımı tam koruma sağlaması için monokok gövde olarak yapılmıştır. Bir dolu depoyla 800 km mesafe kat edebiliyor. Maksimum konforun sağlanması için ısıtma ve klima sistemleri bulunmaktadır. Araç içerisinden uzaktan komutalı olarak ateş edebilme imkanı vardır.
__________________________________________________________________________________________________
BMC'nin resmi sitesinden
250 PS Motor,
4x4 Çekiş Konfigürasyonu
5-7 Tam Donanımlı Personel Taşıyabilme
Tam Otomatik Şanzıman
Bağımsız Süspansiyon
Zırhlı 360° Dönebilen Silah İstasyon Bağlantısı (Opsiyonel Silah İstasyon Taşıyıcısı)
CTIS – Merkezi Lastik Şişirme Sistemi
Run/flat Lastikler
Nükleer olaylara dirençli
________________________________________________________________________________________________
Ülkemizde ürettiği kamyon ve otobüsler ile tanınan BMC firması, İsrailli çözüm ortağı sayesinde zırhlı araç pazarına hızlı bir giriş yaptı. Firma, Geçtiğimiz Araklık ayında gerçekleşen SSİK toplantısında TTA ihalesinde 0,75 ton sınıfı TTA hariç bütün kalemler de ipi göğüsledi. SSM ile yürüttüğü sözleşme görüşmelerinde 468 adet 4X4 Navigator MKKTTA’da bulunuyor.

BMC’nin iddiasına göre kendi tasarladığı, lakin İsrailli firmanın Internet sitesinde tanıtılan uzun süredir tanıtılan Navigatör’le ilk zırhlı araç ihalesini kazanan BMC, aynı taktiği Silah Taşıyıcı Araç (STA) Projesi’nde de uygulayacağının işaretlerini veriyor.

STA ihalesine; İsrailli Firmanın Internet sitesinde tanıtılan Xtream TTZA’nın hafif versiyonunu teklif ettiği düşünülüyor. Araca hafif dediğime bakmayın, Adapazarı merkezli bir firmanın 4x4 TTZA 6 ton sınıfı aracından yaklaşık %50 daha ağır. Ağırlığının fazlalığının ana sebebi ise daha fazla zırh korumasına sahip olması. Yaratıcı tasarımında verdiği avantaj ve yüksek motor gücü sayesinde yüksek harekat kabiliyetine sahip. Modüler tasarımı sayesinde farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek Xtream TTZA, STA ihalesinin de Navigator MKKTTA gibi büyük bir sürpriz yaparak ipi göğüsler ise sakın şaşırmayın.

Asıl merak edilen ise diğer zırhlı araç üreticilerinin, özellikle Otokar firmasının, TTA Projesinde MKKTTA kaleminde kaybetmesi akabinde, STA ihalesinde BMC-Hetehof’a işbirliğine nasıl bir araç ile cevap vereceğidir.

Neyse konumuza geri döner isek, Xtream TTZA’nın hafif ve ağır versiyonunun şasi, güç gurubu ve aktarma organlarının marka ve özellikleri; BMC’nin 2,5 ton ile 5 ton TTA’nın alt sistemleri ile büyük benzerlik göstermektedir. Xtream TTZA’nın emsallerinden fazla araç yüksekliğine sahip olmasını bu benzerlik yol açmış olabilir.
_____________________________________________________________________________________________
Hafif Versiyonun Teknik Özellikler:
Azami görev ağırlığı: 9.200 Kg
Ön aks taşıma kapasitesi: 5.000 Kg
Arka aks taşıma kapasitesi: 5.000 Kg
Personel kapasitesi: 7-9
Muharebeye hazır araç ağırlığı: 6.450 Kg
Azami yük taşıma kapasitesi: 2.750 Kg
Yerden yükseklik: 0,34 m (yüklü halde)
Yaklaşma açısı: 81˚
Uzaklaşma açışı: 79˚
Toplam uzunluk: 4,98 m (İstetme hariç)
Araç dingil açıklığı: 3,6 m
Zırh koruması: Balistik koruma A kiti ile STANAG seviye 2, B kiti ile seviye 3. EYP ve kara mayınlarına karşı STANAG seviye 2b + 3
Yükseklik: 2,30 m
Genişlik: 2,38 m
Şasi tipi: Monokok
Azami Menzil: 700 km (Asfalt yolda, 60 Km/saat ekonomik sürat ile)
Dönüş yarıçapı: 6,9 m (Manevra ile 5,1 m)
Dik meyil tırmanma kapasitesi: 66˚ ve % 60
Yan eğimde hareket kapasitesi: 38˚ ve % 42
Merkezi lastik havası kontrolü: Opsiyonel
Motor: CUMMINS – ISBE 250; 4 zamanlı, turbo şarjlı dizel motor, 245 BG (2.200 rpm) azami güç, 800 Nm (1.600 rpm) azami tork
Şanzıman: Allison 2000; 5 ileri – 4 geri vites
Transfer kutusu: BHM –MH45
Yakıt sistemi: 1 adet 210 litre kapasiteli yakıt tankı, birer adet yakıt pompası, filtresi ve su ayrıştırıcı.
Elektrik sistemi: 12 Volt -24 Volt, 136 Ah 12V ve 70 Ah 24 kapasiteli Jeneratör, NATO tipi 4X12 Volt / 120 Ah Batarya gurubu
Fren Sistemi: Bütün tekerler hidrolik takviyeli fren ve ABS
Direksiyon Tipi: Hidrolik
Aks: Pnömatik takviyeli, bağımsız kilitlenebilir difransiyel
Gövde: Balistik çeliği ve alüminyum alışımlı kompozit zırh, STANAG seviye 3 balistik korumalı camlar, mayın ve EYP’lere karşı STANAG seviye 2 koruma
Tekerlekler: 5 adet 12.50X20 MPT veya 335X20, radyal tipte, iç lastiksiz patlak gider özellikli tekerlekler.
Klima: Mevcut
Operasyonel çalışma sıcaklığı aralığı: - 32 ˚C ile +55˚ arasında ( iklimlendirme sistemi ile)
Silah Kulesi: Opsiyonel
Atış Mazgalı: Aracın sağ ve sol tarafında 2 şer adet.
Vinç: Opsiyonel
Dikiz Aynası: Sağ ve Sol
Işıklandırma: Askeri ihtiyaçlara uygun.


Ağır Versiyon Teknik Özellikleri: Azami görev ağırlığı: 16.000 Kg
Ön aks taşıma kapasitesi: 8.000 Kg
Arka aks taşıma kapasitesi: 8.000 Kg
Personel kapasitesi: 7-9 +
Muharebeye hazır araç ağırlığı: 13.870 Kg (Reaktif Zırh ile), 11.300 Kg (STANAG 3)
Yerden yükseklik: 44,5 cm (Yüklü halde)
Yaklaşma açısı: 67˚
Uzaklaşma açışı: 79˚
Toplam uzunluk: 5,34 m (İstetme hariç)
Araç dingil açıklığı: 3,90 m
Zırh koruması: A kiti ile Stanag 2, B kiti ile Stanag 3, C kiti ile Stanag 4, D kiti ile Stanag 4 ve RPG’ye karşı balistik koruma sağlıyor. EYP ve mayınlara karşı Stanag 2b + 3 üzerinde korumasına sahip, mayın koruması yükseltilebilir.
Yükseklik: 2,49 m
Genişlik: 2,51 m
Şasi tipi: Monokok
Menzil: 700 Km
Dönüş yarıçapı: 8,6m (manevra ile 6,4m)
Dik meyil tırmanma kapasitesi: 66˚ ve % 60
Yan eğimde hareket kapasitesi: 36 ve % 40
Merkezi lastik havası kontrolü: Opsiyonel
Motor: CUMMINS – ISBE 275; 4 zamanlı, turbo şarjlı dizel motor, 271 BG (2.100 rpm) azami güç, Motor: 950 Nm (1.200 rpm) azami tork
Şanzıman: Allison 3000/ 3000SP 5 ileri – 1 geri vites
Transfer kutusu: Axle Tech – BT600 (Arazi için ayrı viteskutusu), 4x2 ve 4x4 sürüş opsiyonu.
Yakıt sistemi: 1 adet 210 litre kapasiteli yakıt tankı, birer adet yakıt pompası, filtresi ve su ayrıştırıcı.
Elektrik sistemi: 24 Volt, 140 Ah kapasiteli Jeneratör, NATO tipi 4X12 Volt / 120 Ah Batarya gurubu
Fren Sistemi: Bütün tekerler havalı, kampana tipinde fren, ABS
Direksiyon Tipi: Hidrolik
Aks: Pnömatik takviyeli, bağımsız kilitlenebilir difransiyel
Gövde: Balistik çeliği ve alüminyum alışımlı kompozit zırh, STANAG seviye 4 balistik korumalı camlar, mayın ve EYP’lere karşı STANAG seviye 2 koruma ve opsiyonel olarak RPG koruması.
Tekerlekler: 5 adet 14X20 MPT veya 365X20, radyal tipte, iç lastiksiz patlak gider özellikli tekerlekler.
Klima: Mevcut
Operasyonel çalışma sıcaklığı aralığı: - 32 ˚C ile +55˚ arasında ( iklimlendirme sistemi ile)
Silah Kulesi: Opsiyonel
Atış Mazgalı: Aracın sağ ve sol tarafında 2 şer adet.
Vinç: Opsiyonel (15 ton)
Dikiz Aynası: Sağ ve Sol
Işıklandırma: Ask


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 16:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:45
Mesajlar: 812
Yaş:
Resim
Resim
Resim
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 13:21 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 08:26
Mesajlar: 120
Yaş:
Tasaımın merkezi israilli firma olsa da bu tasarıma ( KİRPİ örneğin de olduğu ) TSK yorumu katıldığında çok daha güzel olacak...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2012, 14:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 20 Tem 2012, 14:35
Mesajlar: 64
Yaş:
acaba TSK nın gündeminde varmı bu aracın alımı? çok karizma gözüküyor

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2012, 14:57 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:21
Mesajlar: 1538
Yaş:
shorlandların yerine geçebilir bence.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2012, 15:12 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Mesajlar: 6500
Yaş:
Yapılış amacı farklı araçlar.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2012, 16:04 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:21
Mesajlar: 1538
Yaş:
Sanchez yazdı:
Yapılış amacı farklı araçlar.

Aslında pekte değiller birisi hafif zırhlı genel hizmet aracı diğeride multi platform bir m-mrap. Vuranıda aynı işte kullanmak mümkün tabi maliyetleri uygunsa.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2012, 17:09 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 18 Tem 2012, 16:14
Mesajlar: 1
Yaş:
Projeye olan ilgi azdı diye rafa kalktı diye bir bilgi kırıntısı kaldı aklımda.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2012, 17:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 02:33
Mesajlar: 295
Yaş:
http://www.bmc.com.tr/indexx.php?f=252f ... =12559&l=1

_________________
Resim
Düşmanlarınızı sevin. Çünkü kusurlarınızı yalnız onlar açıkça söylerler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2012, 20:04 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:29
Mesajlar: 687
Yaş:
Silah Taşıyıcı Araç (STA) projesi için BMC nin ortaya koymuş olduğu bir araçtı fakat proje iptal edildi. Proje için önce çok yüksek bir ihtiyaç adedi belirlenmiş sonra bu ihtiyaç adedi baya bir düşürülmüş sonra da iptal edilmişti. İptal gerekçesi olarak ayrıca tekerlekli araçların, paletli araçlara göre arazi performanslarının düşük olması gösterilmişti. Bu nedenden ötürü de ihtiyacın bir kısmının paletli araçlar üzerinden karşılanabileceği söylenmişti.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2012, 02:23 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:21
Mesajlar: 1538
Yaş:
menzil yazdı:
Silah Taşıyıcı Araç (STA) projesi için BMC nin ortaya koymuş olduğu bir araçtı fakat proje iptal edildi. Proje için önce çok yüksek bir ihtiyaç adedi belirlenmiş sonra bu ihtiyaç adedi baya bir düşürülmüş sonra da iptal edilmişti. İptal gerekçesi olarak ayrıca tekerlekli araçların, paletli araçlara göre arazi performanslarının düşük olması gösterilmişti. Bu nedenden ötürü de ihtiyacın bir kısmının paletli araçlar üzerinden karşılanabileceği söylenmişti.

Belki Fnss'in şu yeni yapacağı 35 tonluk ifv'ye ana topa eş eksenli anti tank podu koyarak ihtiyacı karşılarlar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2012, 02:45 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:29
Mesajlar: 687
Yaş:
RegicideTr yazdı:
menzil yazdı:
Silah Taşıyıcı Araç (STA) projesi için BMC nin ortaya koymuş olduğu bir araçtı fakat proje iptal edildi. Proje için önce çok yüksek bir ihtiyaç adedi belirlenmiş sonra bu ihtiyaç adedi baya bir düşürülmüş sonra da iptal edilmişti. İptal gerekçesi olarak ayrıca tekerlekli araçların, paletli araçlara göre arazi performanslarının düşük olması gösterilmişti. Bu nedenden ötürü de ihtiyacın bir kısmının paletli araçlar üzerinden karşılanabileceği söylenmişti.

Belki Fnss'in şu yeni yapacağı 35 tonluk ifv'ye ana topa eş eksenli anti tank podu koyarak ihtiyacı karşılarlar.


Yok üstadım öyle pahalıya kaçmazlar bizim tedarik makamlarımız.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2012, 03:16 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:21
Mesajlar: 1538
Yaş:
menzil yazdı:
RegicideTr yazdı:
menzil yazdı:
Silah Taşıyıcı Araç (STA) projesi için BMC nin ortaya koymuş olduğu bir araçtı fakat proje iptal edildi. Proje için önce çok yüksek bir ihtiyaç adedi belirlenmiş sonra bu ihtiyaç adedi baya bir düşürülmüş sonra da iptal edilmişti. İptal gerekçesi olarak ayrıca tekerlekli araçların, paletli araçlara göre arazi performanslarının düşük olması gösterilmişti. Bu nedenden ötürü de ihtiyacın bir kısmının paletli araçlar üzerinden karşılanabileceği söylenmişti.

Belki Fnss'in şu yeni yapacağı 35 tonluk ifv'ye ana topa eş eksenli anti tank podu koyarak ihtiyacı karşılarlar.


Yok üstadım öyle pahalıya kaçmazlar bizim tedarik makamlarımız.


Aslında daha ucuza kaçar. O anti tanklar için bir araç envanterinde fazladan bulunduracağına zaten ihtiyacın olan modern zmaya entegre edersen hem araçtan feragat eder hemde komplike bir savaş makinesi oluşturursun. Omtasın ana amacı araca monte atımlardır. Askerler heryere tripodla onu taşıyamazlar. Keza askerler kmtas taşıyacak. Zaten omtas tow muadili değilmi towda amerikan bradley zma ların kullandıgı at değilmi bence bu tip bişeyin olması muhtemel inşallah olur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2012, 01:29 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 20 Tem 2012, 14:35
Mesajlar: 64
Yaş:
kanka3425 yazdı:
Güzel görünüyor , Ancak kobraları tutmaz ;)

gerçekten çok karizma duruyor .. ne yazık ki rafa kalkmış gibi gözüküyor bu araç :cry:
acaba akıbeti hakkında bilgisi olan var mı?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2012, 03:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Tem 2012, 16:25
Mesajlar: 615
Yaş:
Birbirileri İle Çok Farklı Sistemler Ama Bana Biraz Plasan Sand Cat'in Obez Halini Hatırlattı , Ama İkiside Farklı Araçlar


Resim

_________________
'' . . . Adalet Dediğin Hz.Ali'nin Kılıcı Gibi Olmalı , Haklıyı Korurken , Haksızı Korkutmalı !!! . . . '' ( Kenan Yeşilyurt )


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2012, 23:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
Mesajlar: 652
Yaş:
RegicideTr yazdı:
shorlandların yerine geçebilir bence.

Sanchez yazdı:
Yapılış amacı farklı araçlar.


Bence pek ala shorlandların yerine geçer. Çok da iyi olur. Shorlandlarda pek güvenlik yok.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2012, 23:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 21:33
Mesajlar: 472
Yaş:
Ne için güvenlik yok;shorland lar ne için yapılmış ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 10:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Mesajlar: 5796
Yaş:
memogianni yazdı:
RegicideTr yazdı:
shorlandların yerine geçebilir bence.

Sanchez yazdı:
Yapılış amacı farklı araçlar.


Bence pek ala shorlandların yerine geçer. Çok da iyi olur. Shorlandlarda pek güvenlik yok.


Şimdi SHortland'ların görev tanımı ne de bizim ondan beklediğimiz koruma seviyesi ne olsun? Shortland'lar ya da Otokarın lanse ettiği üzere APV ler (Armored Patrol Vehicle-Zırhlı Devriye Aracı) esas olarak Land Rover Defender-110 ların zırhlandırılmış modelleri. Daha çok şehir içi güvenlik görevlerinde ve devriyelerde kullanılabilecek türden bir araç. Bu arada eklemek lazım Otokar'ın ürettiği ve TSK envanterine girmiş ilk milli zırhlı arçatır kendileri (1981) Lakin yaşı sizi yanıltmasın Otokar bu ilk modelden sonra 2 güncel model daha çıkardı şu an üretilen de en güncel 3. model. Ki TSK envanterindeki eskiyen APV lerin de son model seviyesi modernizasyonları yapılmakta. Ki şunu da ekleyeyim Irak olsun ,Bangladeş olsun ,Pakistan olsun ,Azerbaycan olsun şu ana kadar toplamında 1.000 küsür dolaylarında APV ihrac edilmiş vaziyette...

Yani anlayacağın sen bunu dağ-taş kırsalda kullanırsan tabiki güçsüz kalır ,aracın asıl görevi o değil ki. Ha ama belki yurt içi güvenlik operasyonlarında başına ve sonuna daha ağır zırhlı araçlar koyarak eskort halinde kulanırsan (Şu anda g.doğuda yapılan gibi) tadından yenmez...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 10:51 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 20 Tem 2012, 14:35
Mesajlar: 64
Yaş:
Sayın Deno çok merak ettiğimden soruyorum bu BMC Vran TSK nın gündeminde varmı yada ihracı söz konusumu?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 10:53 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Mesajlar: 5796
Yaş:
DESTROYED yazdı:
Sayın Deno çok merak ettiğimden soruyorum bu BMC Vran TSK nın gündeminde varmı yada ihracı söz konusumu?


Benim bildiğim kadarı ile şu an için TSK nın Vuran ile ilgili bir talebi bulunmamakta...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 12:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Tem 2012, 16:25
Mesajlar: 615
Yaş:
Alfa yazdı:
Resim
Resim




Arkadaşlar Araç Tasarımı Çok Güzel Olmuş Ellerine Sağlık Ama Bilmem Bana Katılırmısınız Keşke Aracın Ön Camı Tek Parça Değilde İki Parça Halinde Tasarlanmış Olsa Daha Dayanıklı Olmazmı ? Özel Tasarım Camda Olsa Cam Büyüdükce Zayıflayan Bir Maddedir Ama Küçüldükce Dayanıklı Dahada Dayanıklı Hale Gelir , Misal Cougar H , Ön Camı İki Bölümden Oluşuyor , Kolombiya Yapımı isbi ( Çok İlginç Bir Araç ) Yine Mamba , RG-31 Nyala , MaxxPro Ve Reva APC Araçlarının Ön Camları İki Parça Haline Getirilerek Dahada Dayanıklı Olması Sağlanmış , Sizlerin Düşüncesi Nedir ?

_________________
'' . . . Adalet Dediğin Hz.Ali'nin Kılıcı Gibi Olmalı , Haklıyı Korurken , Haksızı Korkutmalı !!! . . . '' ( Kenan Yeşilyurt )


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 19:20 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Tem 2012, 13:51
Mesajlar: 130
Yaş:
adrenalinturk yazdı:
Türkistan yazdı:
Alfa yazdı:



Keşke Aracın Ön Camı Tek Parça Değilde İki Parça Halinde Tasarlanmış Olsa Daha Dayanıklı Olmazmı ?

düşüncene bende katılıyorum ön cam 2 parça olmalıydı.
ayrıca aracın önünden ateş edildiğinde ön ızgaradan radyatör ve motor zarar görür ve araç servis dışı kalır.aracın ön kısmına 10-15cm havalandırma boşluğu bırakarak, açılı zırhlı bir plaka monte edilebilir.
bu araç projesinin rafa kaldırılmaması gerektiğini düşünüyorum.güvenil güçlerimizin kobra-kirpi arası bir araca çok ihtiyacı var.


bende size katılıyorum kobra-kirpi arasında bir araç şart.. fakat bu aracın suan karşıtı yok. Denenmesi gereken bir araç olduğu kesin.

_________________
'' Kalkın ey Fellah-ı Vatan dediler, kalktık; Herkes oturdu biz ayakta kaldık. '' Ziya Paşa

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 19:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
Mesajlar: 652
Yaş:
DENO yazdı:
memogianni yazdı:
RegicideTr yazdı:
shorlandların yerine geçebilir bence.

Sanchez yazdı:
Yapılış amacı farklı araçlar.


Bence pek ala shorlandların yerine geçer. Çok da iyi olur. Shorlandlarda pek güvenlik yok.


Şimdi SHortland'ların görev tanımı ne de bizim ondan beklediğimiz koruma seviyesi ne olsun? Shortland'lar ya da Otokarın lanse ettiği üzere APV ler (Armored Patrol Vehicle-Zırhlı Devriye Aracı) esas olarak Land Rover Defender-110 ların zırhlandırılmış modelleri. Daha çok şehir içi güvenlik görevlerinde ve devriyelerde kullanılabilecek türden bir araç. Bu arada eklemek lazım Otokar'ın ürettiği ve TSK envanterine girmiş ilk milli zırhlı arçatır kendileri (1981) Lakin yaşı sizi yanıltmasın Otokar bu ilk modelden sonra 2 güncel model daha çıkardı şu an üretilen de en güncel 3. model. Ki TSK envanterindeki eskiyen APV lerin de son model seviyesi modernizasyonları yapılmakta. Ki şunu da ekleyeyim Irak olsun ,Bangladeş olsun ,Pakistan olsun ,Azerbaycan olsun şu ana kadar toplamında 1.000 küsür dolaylarında APV ihrac edilmiş vaziyette...

Yani anlayacağın sen bunu dağ-taş kırsalda kullanırsan tabiki güçsüz kalır ,aracın asıl görevi o değil ki. Ha ama belki yurt içi güvenlik operasyonlarında başına ve sonuna daha ağır zırhlı araçlar koyarak eskort halinde kulanırsan (Şu anda g.doğuda yapılan gibi) tadından yenmez...


İyi de maliyet dışında ne sakıncası shotland yerine Vuranı kullanmanın?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 19:35 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Mesajlar: 5796
Yaş:
memogianni yazdı:
İyi de maliyet dışında ne sakıncası shotland yerine Vuranı kullanmanın?


Ben var mı dedim ki? Sadece her araç kullanılmak için tasarlandığı yerde başarı getirir onu demeye çalışıyorum...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2012, 19:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:26
Mesajlar: 652
Yaş:
Ben yanlış aladıysam kusura bakma. Ama shortlandların yerine daha yeni generasyon araç kullanmalıyız. Bu Vuran olur başka bir araç olur.... Daha yeni/iyi dizayn, daha yeni/iyi ergonomi, daha yeni/iyi zırh v.s. Ben de onu demek istiyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2012, 08:53 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Mesajlar: 467
Yaş:
Vuran, shortland'ın muadili olabilmesinden çok Otokar Cobra ile aşağı yukarı aynı siklette bir araç , mayın saldırılarına karşı çok daha iyi performans sağlıyor olabilir, ama bu aracı kuvvetin alması için mucize gerekir, en hafifinden cobra ile idare et denilecektir.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2012, 13:51 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 19 Tem 2012, 12:55
Mesajlar: 90
Yaş:
Bu tip sistemler sadece ülkemizin değil, dünyanın ihtyaçlarına göre yapılırsa daha geniş pazar payı bulurlar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2012, 20:38 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 03 Ağu 2012, 20:59
Mesajlar: 21
Yaş:
memogianni yazdı:
Ben yanlış aladıysam kusura bakma. Ama shortlandların yerine daha yeni generasyon araç kullanmalıyız. Bu Vuran olur başka bir araç olur.... Daha yeni/iyi dizayn, daha yeni/iyi ergonomi, daha yeni/iyi zırh v.s. Ben de onu demek istiyorum.


katılıyorum. Bence dünyaya modern gözükmek te işlevsellik kadar önemli. Araçların tasarımlarına daha çok önem vermek gerekiyor bence. Örnek vermek gerekirse otokar cobra bence bu araca göre çok tipsiz bir araç özelliklerini ve kabiliyetlerini göz önüna almadan yorum yapacak olursak.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2012, 04:07 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:09
Mesajlar: 506
Yaş:
Bence PÖH lere alınsın bunlardan.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2012, 18:58 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 09:57
Mesajlar: 218
Yaş:
Otokar Kobra varken , ikinci bir arac gerekli midir? Veya Kobra'nin eksiklikleri var midir?Vuran'in arti ozellikleri nelerdir?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2012, 17:29 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 03 Ağu 2012, 20:59
Mesajlar: 21
Yaş:
chucky77 yazdı:
Otokar Kobra varken , ikinci bir arac gerekli midir? Veya Kobra'nin eksiklikleri var midir?Vuran'in arti ozellikleri nelerdir?



Daha yakışıklı olduğu için şehir içinde psikolojik destek ve daha ufak bir araç, şehir ortamına daha uygun nedenleri geldi aklıma...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 25 Eki 2012, 18:29 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Mesajlar: 445
Yaş:
furkan55 yazdı:
chucky77 yazdı:
Otokar Kobra varken , ikinci bir arac gerekli midir? Veya Kobra'nin eksiklikleri var midir?Vuran'in arti ozellikleri nelerdir?



Daha yakışıklı olduğu için şehir içinde psikolojik destek ve daha ufak bir araç, şehir ortamına daha uygun nedenleri geldi aklıma...

Daha küçük olduğundan emin misiniz? Kobra dan %50 daha ağır bir araç bu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2015, 01:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Tem 2012, 01:45
Mesajlar: 32
Yaş:
BMC'nin internet sitesi nihayet yayına girdi..
Sade bir tasarıma sahip site de Kirpi ye kısaca yer verilirken VURAN'ın adından bahsedilmemiş.
Onun yerine BMC Çok Amaçlı Zırhlı Araç denmiş Tabii ki resimde yok.
http://www.bmc.com.tr/savunma-sanayi/zi ... rhli-arac/
http://www.otometre.com/2015/02/bmc-art ... e-var.html
http://www.bmc.com.tr/savunma-sanayi/zi ... bmc-kirpi/
http://www.bmc.com.tr/savunma-sanayi/ta ... 5-ton-tta/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2015, 20:25 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Tem 2012, 01:45
Mesajlar: 32
Yaş:
Emniyet ve Silahlı Kuvvetler'in alacağı araçlar içinde 60 adet BMC Vuran olacağı haber sitelerinde bahsediliyor..
Ayrıca Nurol, Otokar ve International Armoured Grup Turkey den aynı tarzda araç alınacağı söyleniyor!
http://www.egeninsesi.com/190912-tomada ... an_geliyor
http://www.otometre.com/2015/04/bmc-vur ... al-ve.html
http://www.gercekgundem.com/guncel/1198 ... an-geliyor


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2015, 23:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 27 Tem 2012, 21:22
Mesajlar: 135
Yaş:
IAG Türkiye'den alınacak araç, Toyota şasi üzerinde üretilen zırhlı araç.

BMC Vuran'ın son hali sipariş almasa gerek, daha bir yakışıklı karşımıza çıkabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2015, 23:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Mesajlar: 4438
Yaş:
Izgarasındaki kare zapazingolar kalsın ama.. Onlar Vuran'ın en önemli parçaları..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2015, 00:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 27 Tem 2012, 21:22
Mesajlar: 135
Yaş:
HDS yazdı:
Izgarasındaki kare zapazingolar kalsın ama.. Onlar Vuran'ın en önemli parçaları..


:lol: :lol: :lol: Sen fuarda cevabını aldıktan sonra, bende yakışmış diye BMC çalışanını tebrik etmiş idim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2015, 01:39 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:06
Mesajlar: 6500
Yaş:
Söz konusu araç, IAG Sentry,

Resim

Bakmak lazım IAG'ın Türkiye distribütörü, pazarlamacısı kimmiş...

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 26 Nis 2015, 13:35 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 01:00
Mesajlar: 4309
Yaş:
Önler bağımsız süspansiyonlu değil. Teker mesafesi ve yüksekliği Otokar shorland ZPT si gibi .Bence buda çok devrilir .


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015, 11:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 18:22
Mesajlar: 1153
Yaş:
TFIST yazdı:
HDS yazdı:
Izgarasındaki kare zapazingolar kalsın ama.. Onlar Vuran'ın en önemli parçaları..


:lol: :lol: :lol: Sen fuarda cevabını aldıktan sonra, bende yakışmış diye BMC çalışanını tebrik etmiş idim.


Üstat nerelerdeydin . Hoşgeldin tekrar :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 11:51 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 20:49
Mesajlar: 230
Yaş:
Resim
http://www.sozcu.com.tr/2015/ekonomi/bm ... ek-953843/
BMC- israil ilişkisine yönelik ilginç bir haber yapılmış.

Eğer resimdeki bu zırh gerçekten VURAN aracına ait ise, araç fuarda gördüğümüz halinden bir hayli değişikliğe uğramış olacak.
Üzerini örtmeden taşımaları da şaşırtıcı olmuş doğrusu.
Bizler vakti zamanında forumlarda Kirpi ve Vuran'ın, İsrail menşeilli olduğunu çok vurgulamıştık ama.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 12:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Mesajlar: 4438
Yaş:
BMC'nin bu araçlar için bir yerli mühendislik gücü geliştir-e-mediği zaten aşikardı. TMSF öncesi iyi kötü bir kabiliyet hasıl olduysa da, sanıyorum artık o da buhar olup uçmuştur. Yeni yönetimin de, tüm "Anti-İsrail" lakırdısına rağmen ilk olarak onlara koşmuş olması da çok doğal ve beklenir.. İsrailli tüccar adamdır.. İşine gücüne bakar.. Hele biz ki, kendi karnımızı her sözleşmede adamlara açar, sonra da kova kova para dökeriz.

Vuran'ın, tıpkı zamanında Kirpi'nin de olduğu gibi, bitmemiş bir araç olduğu belliydi. Belki de hesapta olmadan ihale elde kalınca, doğrudan Hatehof'a, Plasan-Sasa'ya koşmuş olmaları çok doğal. Beklenen bu olur.

Ancak üretimin burada olmayacağı kısmını ben büyük bir soru işareti ile karşılarım. Sözcü'ye muhtemelen bu haber üfürüldü, onlar da süper derinlikleri ile yanlış anladılar. Kirpi'nin de zırhlı imalatları, kaynaklı imalatları falan BMC içinde yapılmıyordu. TMSF öncesi bu üretimi içeriye almak için planlanan sofistike makine ve tezgahlar işi ise kadük kaldı.

Kirpi'yi üreten altyapı ise kapasite ile ilgili sıkıntı yok ise, Vuran'ı da üretecektir.


___

Kirpi'nin mesela bu kadar eziyete katlanabilmesi, tasarımın iyiliğini, kuvvetin isterler çıtasını yükseltmesinin ne kadar haklı olduğunu ve üretenin de iyi iş çıkardığını gösterir. BMC'nin bunları bir araya getirecek bir mecali zaten yoktu. Oradan belli..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 14:55 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 20 Tem 2012, 21:26
Mesajlar: 41
Yaş:
Bu araç ve Kirpi'nin lisans haklarının Hatehof'tan alındığını biliyoruz.
Hatehof ve devamındaki firmalar ile Bmc arasındaki sözleşmeler gereği yapılan ve yapılacak olan testler için İsrail'e gidip geliyor olabilir. Zorunlu yükümlülüklerden dolayı ve Bmc de bu test kabiliyetinin olmadığını tahmin ediyorum.
Kirpi'nin test görüntüleri İsrail sitesinde mevcut.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2016, 21:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 22:36
Mesajlar: 347
Yaş:
BMC'den ses seda çıkmaz oldu,biraz eski sahibinin zamanında yapılan araçlar ile hava attı..Şimdi ortalıkta yok

Umarım yeni yatırımlar,arge çalışmaları felan yapıyorlardır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016, 09:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Mesajlar: 429
Yaş:
Karasu da savunma sanayii yatırımları için devletten bedelsiz arazi almışlar. Tank ihalesi için isteklilermış.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2016, 12:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Mesajlar: 1432
Yaş:
anafor2014 yazdı:
Karasu da savunma sanayii yatırımları için devletten bedelsiz arazi almışlar. Tank ihalesi için isteklilermış.


Tank ihalesini OTOKAR hak ediyor BMC değil. BMC Kirpide başarılı ama bu başarının devamı yok, anlayabildiğim kadarıyla İsrail deseğini fazlaca almışlar ama bu destek Vuran'ı bir türlü ürettiremiyor.

İsrail etkisini geçiyorum tamamiyle israil kontrolünde bir savunma şirketimiz olması normal değil. Hatehof Navigatörü, BMC Kirpi yaparken BMC mühendislerini ne yaptı anlayamıyorum.....


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2016, 13:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 10:33
Mesajlar: 1817
Yaş:
swat yazdı:
...İsrail etkisini geçiyorum tamamiyle israil kontrolünde bir savunma şirketimiz olması normal değil. Hatehof Navigatörü, BMC Kirpi yaparken BMC mühendislerini ne yaptı anlayamıyorum.....

Maaşlarını alamadıkları için işten ayrılıyorlardı.
Ayrıca; BMC tarihinde hiçbir zaman teknoloji üreten tasarlayan olmadı maliyet etkin çözümler bulma konusunda çok başarılıydılar. Ayni kamyonu 3 farklı marka motor 5 farklı transmisyon ile üretebilme(ki bu zor bir şey) becerisine sahiptiler.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2016, 15:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Mesajlar: 1432
Yaş:
sailordream yazdı:
swat yazdı:
...İsrail etkisini geçiyorum tamamiyle israil kontrolünde bir savunma şirketimiz olması normal değil. Hatehof Navigatörü, BMC Kirpi yaparken BMC mühendislerini ne yaptı anlayamıyorum.....

Maaşlarını alamadıkları için işten ayrılıyorlardı.
Ayrıca; BMC tarihinde hiçbir zaman teknoloji üreten tasarlayan olmadı maliyet etkin çözümler bulma konusunda çok başarılıydılar. Ayni kamyonu 3 farklı marka motor 5 farklı transmisyon ile üretebilme(ki bu zor bir şey) becerisine sahiptiler.



Hocam yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim. TTA kapsamında bir çok çalışması var ve orduya 2000+ üstü teslimat yapmaktalar. Türkiyenin askeri TTA üreticisi rolü BMC'ye yakışmakta. Ama Kirpi'den sonra değişen BMC eski rolünü kaldıramamakta....


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2016, 01:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 18:46
Mesajlar: 333
Yaş:
Ak-Tolga yazdı:
Resim
http://www.sozcu.com.tr/2015/ekonomi/bm ... ek-953843/
BMC- israil ilişkisine yönelik ilginç bir haber yapılmış.

Eğer resimdeki bu zırh gerçekten VURAN aracına ait ise, araç fuarda gördüğümüz halinden bir hayli değişikliğe uğramış olacak.
Üzerini örtmeden taşımaları da şaşırtıcı olmuş doğrusu.
Bizler vakti zamanında forumlarda Kirpi ve Vuran'ın, İsrail menşeilli olduğunu çok vurgulamıştık ama.


Söylenti doğru çıktı ve Eurosatory fuarında görücüye çıkan Vuran aracı haberde bahsi geçen tır üzerinde taşınan gövde ile birebir aynı. BMC yine yerli ve milli bir çözüm ile karşımızda. Tırın üstünde giden boş gövdeyi BMC ile nasıl bağdaştırıp haber yapmışlar aylar öncesinden tebrik etmek lazım.

http://www.c4defence.com/Gundem/bmcden-paris-cikarmasi/905/1


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: BMC VURAN
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2016, 21:44 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 20:49
Mesajlar: 230
Yaş:
Resim
Resim:http://www.c4defence.com/Gundem/bmcden-paris-cikarmasi/905/1
VURAN'ın üzerinde bulunan, Türk bayraklı UKSS nedir acaba :?:


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 52 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye