TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 10 Şub 2016, 23:54

Tüm zamanlar UTC+02:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2012, 23:22 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Mesajlar: 5241
Erciyes Modernizasyonundan geçmiş C-130 kokpiti ,Hvkk 2.Ana Jet Üssü 2011 Türkiye Hava Gösterisi İzmir-Çiğli

Resim
Resim
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 00:22 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:29
Mesajlar: 681
Suudi Arabistan'dan alınan C-130 lar THK' ye teslim edildi mi, bu alınan uçakların da ERCİYES projesine dahili kesinleşti mi cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 00:39 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Mesajlar: 5241
menzil yazdı:
Suudi Arabistan'dan alınan C-130 lar THK' ye teslim edildi mi, bu alınan uçakların da ERCİYES projesine dahili kesinleşti mi cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.


Suudi Arabistan Hava Kuvvetlerinden Alınan 6 adet C-130E tipi kargo uçağı Hvkk ya teslim edildi,hatta yetkililer bu uçakların metal yorgunluğunun beklediklerinden daha iyi durumda olduğunu ve iyi bakımlı olduğunu söylemişlerdi. EMin değilim ama bu 6 uçakta Erciyes'e dahil oldu galiba...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 13:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 08:26
Mesajlar: 120
güney kore böyle bir modernizasyonu israilli elbit e yaptırıyordu.
keşke biz de o ihaleye girseydik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 18:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:44
Mesajlar: 26
Erciyes Modernizasyonu ile C-130 sistemleri üzerinde yetkinlik ve hakimiyetimizi arttığına göre terörle mücadelede ve yakın destek amaçlı olarak (AC-130 örnek alınarak) C-130, C-160 veya CN 235 ( platform küçük kalacaksa belkide CN-295) üzerine silah platformları monte edebilir miyiz? Bu konuda bir çalışma yada araştırma yapılıyor mudur ? Artık 200 -300 terörist çemberde etrafları binlerce asker ile sarıldı haberleri beni çok üzüyor. Bu amaçla hazırlanacak platformlar karakol baskınları karşı ve geniş çaplı harekatlarda çok rahatlıkla kullanılabilir. Caydırıcılığı ve etkinliği inanılmaz olacaktır. Böyle bir ihtiyaç tanımlanmış mıdır? Düne kadar benzer platforları bize vermeyen AH-1 lerde ambargo uygulayanlar sikorsky lere silah podları takmamızı engelleyenler Lisans, vb mazeretlerle bu uçaklar üzerinde silahlı olarak uçurabilmemizi, modifikasyonlar yapmamızı bu modernizasyon çalışmalardan sonra hala engelleyebilirler mi ? A-400 lerin gelişleride yaklaştığına göre daha rahat hareket edebilir miyiz? Saygılarımla.


En son storm tarafından 15 Tem 2012, 19:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 19:03 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Mesajlar: 5241
storm yazdı:
Erciyes Modernizasyonu ile C-130 sistemleri üzerinde yetkinlik ve hakimiyetimizi arttığına göre terörle mücadelede ve yakın destek amaçlı olarak (AC-130 örnek alınarak) C-130, C-160 veya CN 235 ( platform küçük kalacaksa belkide CN-295) üzerine silah platformları monte edebilir miyiz? Bu konuda bir çalışma yada araştırma yapılıyor mudur ? Artık 200 -300 terörist çemberde etrafları binlerce asker ile sarıldı haberleri beni çok üzüyor. Bu amaçla hazırlanacak platformlar karakol baskınları karşı ve geniş çaplı harekatlarda çok rahatlıkla kullanılabilir. Caydırıcılığı ve etkinliği inanılmaz olacaktır. Böyle bir ihtiyaç tanımlanmış mıdır? Düne kadar benzer platforları bize vermeyen AH-1 lerde ambargo uygulayanlar sikorsky lere silah podları takmamızı engelleyenler Lisans, vb mazeretlerle bu uçaklar üzerinde silahlı olarak uçurabilmemizi, modifikasyonlar yapmamızı bu modernizasyon çalışmalardan sonra hala engelleyebilirler mi ? Saygılarımla.


Muharebe hazırlık süresi çok uzun ve çok hantal platformlar bunlar. Bir de üzerine silah sistemi eklendiğini düşünürsek. C-130 neyse de C-160 ve Cn-235 , C-130 lar kadar büyük silahları kaldırmaz. Anca 25mm-40mm arası makineli topları kaldırırlar. Öte yandan bu uçaklar her yere her an inemiyorlar ,son olarak G.Doğu coğrafyası göz önüne alındığında bu uçaklar çok hantal kalır manevra kabiliyetleri kısıtlanır. Birde bunun idame masrafları da göz önüne alındığında. Bence bize en iyi çözüm atak helikopteri sayısını arttırmak ve eğer gerekirse COIN görevlerinde kullanmak için hafif siklet turboprop motorlu bir saldırı uçağı filosu (mesela Hürkuş-C) oluşturmaktan geçer...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Tem 2012, 19:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:44
Mesajlar: 26
Yazdıklarınıza her kelimesine kadar katılıyorum. Ama benim aklımdan geçen 30mm ve 40 mm 100 lerce ve binlerce cephaneyi hazır olarak ve gövdesinde taşıyan, 100 adet 105 lik mermiyi ve taşıdığı ateş gücünü istediği noktaya gönderebilen bir platforma karşılık saldırı helilerinin kaç tanesi bir araya gelip böyle ateş gücü oluşturabilir? Evet ikamesi ve fiyatı yüksek olacaktır vs vs.. ancak ateş gücünün ve caydırıcılığının da bir o kadar yüksek olacağına inanıyorum. ( 100 lerce askerin ateş gücü ve caydırılıcılığı ile bir Cobra kolunun düşman üzerindeki etkisi karşılaştırılabilir mi?) Bu benim düşüncem... konuyu çok dağıtmak istemiyorum. Ancak özellikle öğrenmek istediğim. C-130 üzerinde bu çalışmalardan sonra silahlı bir platform, bir tanker veya EH içeren bir modifikasyon için birilerinden lisans, izin alınması söz konusu mudur? C-130 üzerinde bir özgürlüğe kavuştuk mu, tam anlamı ile uçaklarımız üzerinde ihtiyaçlarımızı ve istediklerimizi gerçekleştire bilirmiyiz ? Özgün platformlarımız olabilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 14:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 02:33
Mesajlar: 290
storm yazdı:
Yazdıklarınıza her kelimesine kadar katılıyorum. Ama benim aklımdan geçen 30mm ve 40 mm 100 lerce ve binlerce cephaneyi hazır olarak ve gövdesinde taşıyan, 100 adet 105 lik mermiyi ve taşıdığı ateş gücünü istediği noktaya gönderebilen bir platform

Böyle bir teyyareyle terörist kamplarının üzerinden geçdiğinizi bi düşünün :twisted: hayali bile güzel

_________________
Resim
Düşmanlarınızı sevin. Çünkü kusurlarınızı yalnız onlar açıkça söylerler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2012, 14:56 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:02
Mesajlar: 5241
Punta yazdı:
storm yazdı:
Yazdıklarınıza her kelimesine kadar katılıyorum. Ama benim aklımdan geçen 30mm ve 40 mm 100 lerce ve binlerce cephaneyi hazır olarak ve gövdesinde taşıyan, 100 adet 105 lik mermiyi ve taşıdığı ateş gücünü istediği noktaya gönderebilen bir platform

Böyle bir teyyareyle terörist kamplarının üzerinden geçdiğinizi bi düşünün :twisted: hayali bile güzel


İşte terörist kampları hayal ettiğiniz gibi vadiye kurulu geniş bir alana hakim yapılardan oluşmuyor. Küçük dağın taşın tepenin arasına sıkışmış 2-3 taş barakadan oluşuyor çoğu zaman ki ,bu nedenle tespit edilmesi ve yok edilmesi zor oluyor. Dediğim gibi bende bizim işimize yaramaz...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2013, 17:25 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 17 Ağu 2012, 00:30
Mesajlar: 894
Alıntı:
ERCİYES Sözleşmesi, Müsteşarlığımız ile TAI arasında 4 Ocak 2007 tarihinde imzalanarak yürürlüğe girmiştir. Bir adet C-130 E ve bir adet C-130B olmak üzere iki prototip uçak Aralık 2007 ve Mart 2008 tarihlerinde TAI’ye teslim edilmiş olup her iki uçakta yapısal modifikasyon çalışmaları büyük oranda tamamlanmıştır. Yazılım geliştirme faaliyetleri, sertifikasyon çalışmaları ve geliştirme uçuş testlerine devam edilmektedir. 2 prototip uçağın 2012 yılının ilk yarısında teslim alınması planlanmaktadır.


:roll:

Alıntı:

Erciyes Sözleşmesi, Müsteşarlığımız ile TAI arasında 4 Ocak 2007 tarihinde imzalanarak yürürlüğe girmiştir. Tasarım ve geliştirme aşaması tamamlanmış olup, kalifikasyon ve sertifikasyon testleri devam etmektedir. 2 prototip uçağın 2013 yılının Kasım ayında teslim alınması planlanmaktadır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2014, 22:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 17:43
Mesajlar: 1097
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qN7tDgO0CU0[/youtube]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2014, 12:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Mesajlar: 1313
Alıntı:
C-130 uçaklarının fabrika bakımları yapılacak

Savunma Sanayii Müsteşarlığı bünyesinde sürdürülen ERCİYES (C-130E/B Uçaklarının Aviyonik Modernizasyonu) Projesi kapsamında modernizasyonu gerçekleştirilen ilk uçak, Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edildi.

Resim

Muhammet METİN/Kokpit.aero

Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Akın Öztürk, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) tesislerinde gerçekleştirilen teslim töreninde, Erciyes Projesi’nin önemine işaret ederek, “Ulaştırma gücümüzün bel kemiği emektar C-130 uçaklarımız milli imkânlarla modernize edilerek, milletimizin emrinde kullanılmak üzere Hava Kuvvetleri saflarındaki yerini tekrar almaktadır” diye konuştu. Çağın gereklerine uygun aviyonik modernizasyona tabi tutulan ilk C-130 uçağını yeniden hizmete aldıklarını ifade eden Öztürk, “Devletimiz ve milletimizin desteği ile gücümüze güç katarak, hedeflerimize doğru emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

Resim

Öztürk, 19 adet C-130 uçağının modernizasyonu ile 2040’a kadar envanterde kalması planlanan uçakların etkin, ekonomik ve emniyetli hale getirilmesinin amaçlandığını kaydetti.

Savunma Sanayi Müsteşarı Prof. İsmail Demir de tüm modernizasyon faaliyetlerinin 2016 yılı içinde tamamlanarak 19 uçağın da envantere alınmasını hedeflediklerini belirtti.

Resim

YENİ SİSTEMLER İLE DONATILDI

Teslimatı gerçekleştirilen ilk uçak çok amaçlı görev bilgisayarı ve Hava Kuvvetleri Bilgi Sistemi, gece görüş uyumlu gösterge ve aydınlatma sistemleri ile donatıldı. Envanterde bulunan diğer platformlar ile birlikte çalışabilirlik kabiliyeti sağlayan Link-16 Taktik Veri Link Entegrasyonu da proje kapsamında gerçekleştirildi.

ERCİYES Projesi ile TAI'nin ana yükleniciliğinde Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan 13 adet C-130E ve 6 adet C-130B uçağının aviyonik modernizasyonu gerçekleştiriliyor.

Resim
Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve Türk Silahlı Kuvvetleri yetkililerinden oluşan ilk yerli Sertifikasyon Otoritesi tarafından Tamamlayıcı Tip Tasarım Onay Belgesi yayınlanarak modernizasyon kapsamındaki uçakların uçuşa elverişliliği belgelendirildi. Bunun yanında Türkiye'de ilk kez milli imkanlar ile tasarım ve geliştirme faaliyetlerinin yanı sıra sertifikasyon çalışmaları da yapıldı. Modernizasyonundan geçirilecek her C-130 Uçağının aynı zamanda fabrika seviyesi bakım ve tamirat (FaSBaT) işlemleride tamamlanmış olarak HvKK’na teslim edilecek. 2014 sonuna kadar toplam beş C-130T Uçağının Hava Kuvvetleri envanterine girmesi planlanıyor.
Resim
YERLİ FİRMALAR GÖREV ALDI

Proje kapsamında ASELSAN, STM, Aydın Yazılım, SELEX, MEGE Teknik, BiTES, MilSOFT firmaları da görev aldı.

Seri Üretim Uçaklarının Modernizasyon süreci ise 2014 Mart ayı içerisinde başlatıldı. Seri Üretim faaliyetleri TAI tesisleri ve Kayseri'de bulunan Hv.K.K.lığı 2nci Hava İkmal ve Bakım Merkezi Komutanlığı (Kayseri) tesislerinde gerçekleştirilecek. Toplam 19 uçağı kapsayan projenin maliyeti ise 182 milyon dolar.
Resim
Resim
Resim



Sonunda ilk uçak tamamlandı. Ülkemize hayırlı olsun.


En son swat tarafından 10 Ağu 2014, 12:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2014, 12:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
Mesajlar: 1186
Daha tamamlanmadi ilk ucak teslim edildi.en erken 2016da bitecek proje

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2014, 12:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Mesajlar: 1313
orko_8 yazdı:
Daha tamamlanmadi ilk ucak teslim edildi.en erken 2016da bitecek proje


Haklısınız ben bu ilk uçak tmamlandıktan sonra gerisi sıkıntı çıkartmadan tamamlanacağını düşündüm.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2014, 13:53 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Mesajlar: 3762
Uçağın kokpit altındaki gözler nedir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2014, 16:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:35
Mesajlar: 1595
HDS yazdı:
Uçağın kokpit altındaki gözler nedir?

MWS :?:

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2014, 22:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 18:46
Mesajlar: 258
HDS yazdı:
Uçağın kokpit altındaki gözler nedir?


http://www.dote.osd.mil/pub/reports/FY2001/navy/01mlws.html


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2014, 23:00 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 01:00
Mesajlar: 3741
canpolat68 yazdı:
AC-130'un klasik saldırı taktiğiU


AC-130 yerine BC-130 yapsak .

Bu uçağı LGB JDAM ve çoklu FLIR ile donatıp kullansak. Özellikle kontr teror operasyonuna iyi gider diye düşünüyorum. Bombalarla yüklü uçak hedef bölgeye gider saatlerce daireler çizer. Taze oluşmuş hedefler arar . Hedefi gördüğü anda bombayı bırakır. Basınçlı kabin ile MANPADS erişimin üzerinde uçurulabilir. C-130 lar kanat altına pilon takabiliyor. Yada gövde içi modifikasyonla bomba yuvası uyarlanabilir belkide.

Amerika şimdi bunun bir benzerini yapıyor. Ama mühimmat olarak Hellfire ve Griffin füzeleri kullanıyor. Bir C-130 saatlerce havada kalabilir aynı akbaba gibi . Çok uzun menzillere ikmalsiz erişebilir.

_________________
Vatan sevgisi ruhları kirden kurtaran en kuvvetli rüzgardır (Mustafa Kemal ATATÜRK)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2014, 23:12 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Mesajlar: 3762
Barbaros yazdı:
HDS yazdı:
Uçağın kokpit altındaki gözler nedir?


http://www.dote.osd.mil/pub/reports/FY2001/navy/01mlws.html



Bizde bu var:

http://www.defenceandsecurity-airbusds. ... -an/aar-60


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Ağu 2014, 17:39 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 02 Şub 2013, 16:40
Mesajlar: 2
Bu uçak http://h4bib.blogspot.com.tr/2010/06/pkk-terorune-kars-askeri-mucadele-1.html buradaki gibi mühendislerimiz tarafından geliştirilebilir mi? IŞİD Terör Örgütü ve diğer terör örgütlerine karşı gayet kullanışlı görünüyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2014, 15:21 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Eyl 2013, 21:22
Mesajlar: 313
habib yazdı:
Bu uçak http://h4bib.blogspot.com.tr/2010/06/pkk-terorune-kars-askeri-mucadele-1.html buradaki gibi mühendislerimiz tarafından geliştirilebilir mi? IŞİD Terör Örgütü Terör Örgütü ve diğer terör örgütlerine karşı gayet kullanışlı görünüyor.

Konuştuk biz bunları,konusu olması lazım.

_________________
-Savaş,hiçbir zaman birden bire ortaya çıkmaz.

-Carl von Clausewitz


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2014, 23:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Mesajlar: 1313
Alıntı:
C-130 motorları modernize edilecek!
TAI tarafından Erciyes Projesi'yle modernize edilen C-130 uçaklarının motorları için de yen bir program hazırlanıyor.

Yerli yazılım ve sistemlerle 2040'a kadar uçuş ömürleri uzatılan C-130'lar için şimdi de yeni bir proje için çalışma başlatıldı.

İhalesi planlanan çalışmada, uçakta kullanılan T56 serisi turboprop motorlar yenileştirilecek. Glass Cockpit tasarımı ile pilotlar üzerindeki iş yükü azaltılan modernize edilmiş C-130 uçaklarının ilki geçtiğimiz ağustos ayında TAI tarafından Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilmişti. Savunma Sanayi Müsteşarlığı, bu ciddi modernizasyonu bütünleyecek yeni bir proje için düğmeye bastı. Operasyon ömrü 2040'a kadar uzatılan uçakların motorları da yenileştirilecek.

C-130 B ve E uçaklarında T56 motorları kullanılıyor. Allison imalatı bu motorlar uçağa toplam 18 bin 32 beygir güç vererek ağır nakliye görevlerini başarıyla yapmasını sağlıyor. Ancak 1950'lerde geliştirilen bu motorlar, yeni nesil motorlara göre daha fazla yakıt harcıyor.

MODERNİZASYON YAKIT TASARRUFU SAĞLIYOR

Yapılan modernizasyon 'T56 Series 3,5' adını taşıyor. Gerçekleştirilen büyük bakım sırasında değiştirilen parçalarla motor üzerinde oluşan ısı yaklaşık yüzde 22 oranında düşürülüyor. Böylelikle parçaların ömrü uzarken motorun yakıt tasarrufu da yüzde 9,7'ye yükseliyor.


Kaynak http://kokpit.aero/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2014, 00:25 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 01:00
Mesajlar: 3741
Geçende bir forumda okudum. ABD bile 1964 yapımı C-130 lar hala nakliye filolarında faal olarak kullanılanı varmış. 50 yıl . Ben eskiden hurdaya çıkanları direkt yaşla alakalı sanırdım . Meğer fiziki kontrolden geçebildiği vede ikmal edilebildiği sürece kalabiliyormuşlar .

_________________
Vatan sevgisi ruhları kirden kurtaran en kuvvetli rüzgardır (Mustafa Kemal ATATÜRK)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2014, 09:09 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 14:23
Mesajlar: 803
Samsunlu55 yazdı:
habib yazdı:
Bu uçak http://h4bib.blogspot.com.tr/2010/06/pkk-terorune-kars-askeri-mucadele-1.html buradaki gibi mühendislerimiz tarafından geliştirilebilir mi? IŞİD Terör Örgütü Terör Örgütü Terör Örgütü ve diğer terör örgütlerine karşı gayet kullanışlı görünüyor.

Konuştuk biz bunları,konusu olması lazım.

viewtopic.php?f=5&t=3909

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2014, 22:41 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 01:00
Mesajlar: 3741
C-130 uçağının T-56 turboprop motorunun nasıl çalıştığı ve iç yapısı hakkında çok aydıtlatıcı bir video.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0XRhCwk7XzU[/youtube]

_________________
Vatan sevgisi ruhları kirden kurtaran en kuvvetli rüzgardır (Mustafa Kemal ATATÜRK)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 15:36 
Çevrimiçi
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:58
Mesajlar: 943
Erciyes modernizasyonundan geçen uçaklar ile C-130J'nin özellik olarak ne farkı var ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 15:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
Mesajlar: 1186
PARS yazdı:
Erciyes modernizasyonundan geçen uçaklar ile C-130J'nin özellik olarak ne farkı var ?

C-130J tamamen yeni bir uçak: Daha güçlü motorlar, daha fazla taşıma kapasitesi (C-130J-30'da daha da fazla), modern aviyonik, yeni yapısal tasarım vb.

Erciyes modernizasyonundan geçen C-130B ve C130E'ler, Hercules ailesinin en eski ve artık çok fazla kullanılmayan modelleri. Dünya çapında yaygın olarak kullanılan model C-130H (ve C-130H-30) - bu modelden Türk Hava Kuvvetleri'nde bulunmuyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 15:59 
Çevrimiçi
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:58
Mesajlar: 943
Peki C-130J' deki FMS sistemi ile bizim geliştirdiğimiz Milli FMS sistemi benzer yanları ve farklı yanları nelerdir. Yada bunlar eşdeğer nitelikte mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 17:26 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Mesajlar: 3762
Orko bu konuya daha hakimdir, ancak bizdeki C-130'lar ve Erciyes modernizasyonunu C-130J ile kıyaslamamak gerek.. J yukarıda da belirtildiği gibi bambaşka bir tayyare.. Aviyonikler, motorların kontrolü, hidroliklerin sürülmesi ve hatta hidroliklerin çeşitli eyleyicilere sevki bile bizdeki C-130'lardan bambaşka şekilde yapılıyor..

Yani; Misal zaten dijital veriler yolu ile kendi içinde motor parametrelerini izleyerek kontrol eden bir tür FADEC ile yeni nesil bir dijital bilgisayar çok rahat iletişim kurabilir iken, mekanik kontrollü, çok eski bir T56 motorunun dijital bir sistemden kontrolü bile değil, izlenmesi için ciddi bir efor gerekir.. Yani, bir manyetik devirölçer eski tip bir kokpitteki analog bir devir saatinin iğnesini hareket ettirirken, bunun glass cockpit bir tasarımdaki ekranlardan birine yansıtılması bir dolu iş gerektirir.. Adeta 1950-60'larda o analog saati kalibre eden adamın işini tersine yapmak gerekir..

Zor yahu..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 19:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:35
Mesajlar: 1595
HDS yazdı:
....Yani; Misal zaten dijital veriler yolu ile kendi içinde motor parametrelerini izleyerek kontrol eden bir tür FADEC ile yeni nesil bir dijital bilgisayar çok rahat iletişim kurabilir iken, mekanik kontrollü, çok eski bir T56 motorunun dijital bir sistemden kontrolü bile değil, izlenmesi için ciddi bir efor gerekir.. Yani, bir manyetik devirölçer eski tip bir kokpitteki analog bir devir saatinin iğnesini hareket ettirirken, bunun glass cockpit bir tasarımdaki ekranlardan birine yansıtılması bir dolu iş gerektirir.. Adeta 1950-60'larda o analog saati kalibre eden adamın işini tersine yapmak gerekir....

Peki bizim modernizasyonda maddi kısmı göz önüne almadan T56 'ları yeni motorla değiştirmek mümkünmüydü ,
maddi kısım göz önüne alınmadan yine eğer mümkün ise yeni motorla değişim uzun vadede daha ekonomik olabilirmiydi .

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 19:40 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:28
Mesajlar: 3762
Ekonomik olmayabilir..

Mümkün de olmayabilir..

Astar yüzden pahalıya gelebilir..
Kaç saat uçacaklar ki?..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 19:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 12:36
Mesajlar: 224
C-130'ların hangi yıla kadar envanterde tutmayı hedefliyoruz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 21:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:35
Mesajlar: 1595
HDS yazdı:
Ekonomik olmayabilir..
Mümkün de olmayabilir..
Astar yüzden pahalıya gelebilir..
Kaç saat uçacaklar ki?..

Son kısımla ilgili bir planlama mevcutmu ,
uçakların ne zaman envanter dışına çıkması bekleniyor , dahası bunların yerine ne koyacağımız ile ilgili bir düşüncemiz var mı yoksa henüz çok mu erken ?

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2014, 21:53 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 01:00
Mesajlar: 3741
anafor2014 yazdı:
C-130'ların hangi yıla kadar envanterde tutmayı hedefliyoruz?


ABD gibi zengin ülkede 50 yaşında uçan C-130 lar var. Bizdekilerin en genci 1971 yılı en yaşlısı 1958 yılı yapımı.

En son Arabistandan gelenler bunun dışında. Onlarında muhtemelen 1980 li yıllara ait olması muhtemeldir.

_________________
Vatan sevgisi ruhları kirden kurtaran en kuvvetli rüzgardır (Mustafa Kemal ATATÜRK)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2014, 09:02 
Çevrimiçi
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:58
Mesajlar: 943
süper çavuş yazdı:
HDS yazdı:
Ekonomik olmayabilir..
Mümkün de olmayabilir..
Astar yüzden pahalıya gelebilir..
Kaç saat uçacaklar ki?..

Son kısımla ilgili bir planlama mevcutmu ,
uçakların ne zaman envanter dışına çıkması bekleniyor , dahası bunların yerine ne koyacağımız ile ilgili bir düşüncemiz var mı yoksa henüz çok mu erken ?

Saygılar.


S&H 163 Sayısı uçakların 2040'da envanter dışına çıkarılması planlandığı söyleniyor. Motorlar içinde bir modernizasyon gerektiği söylenmiş ve büyük ihtimalle motorlarda elden geçecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2014, 11:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 15:57
Mesajlar: 426
Üstadlar dan biri bu FADEC in ne olduğunu, ne işe yaradığını açıklayabilir mi? Yeni nesil hava araçlarının tümünün motorlarından bahsedilirken duyduğumuz bir kavram.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2015, 16:32 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 09:32
Mesajlar: 270
Suudi Arabistan'da gelen bir C-130'un fotoğrafı ve bilgileri:
http://www.c-130.net/aircraft-database/ ... file/8169/
Kaynak: c-130.net
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2015, 16:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:51
Mesajlar: 1313
tuğrulbey yazdı:
Üstadlar dan biri bu FADEC in ne olduğunu, ne işe yaradığını açıklayabilir mi? Yeni nesil hava araçlarının tümünün motorlarından bahsedilirken duyduğumuz bir kavram.


FADEC ( Full Authority Digital Engine Control ) , uçağın diğer alt sistemleriyle birlikte çalışarak kısa zamanlı motor performansını ve durgun durumu oluşturmak için tam kademe motor kontrolünü sağlar.


En son swat tarafından 05 Ağu 2015, 17:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Ağu 2015, 17:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
Mesajlar: 1186
FADEC, motorun her şeyinin yazılım ile takip ve kontrol edilmesini sağlar.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2015, 09:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 16:10
Mesajlar: 349
Hayal etmek açısından yeni tip otomobillerin motor kontrolü gibi düşünebilirsin, eskiden karbüratör gaz teli gibi elemanlarla motor devri kontrol edilirken şimdi gaz pedalına bağlı elektronik merkez motorun gaz akışını devir sayısını kontrol ediyor, komutlar elektrik kablolarıyla motora ulaşıyor. Elektronik merkez aynı zamanda verilen komutun karşılığının doğru olup olmadığını da kontrol ediyor yani şoförün algısına bırakılmamış bir kontrol söz konusu.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2015, 08:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 25 Tem 2012, 16:34
Mesajlar: 486
Merhaba,

Kafam karıştı bize şimdiye kadar kaç tane C-130 geldi/satın aldık. Envanterimizde kaç tane var ?

---------
SUUDİ ARABİSTAN'DAN C-130E UÇAKLARI ALINDI

Proje kapsamında alt yüklenicilik sözleşmeleri ile Aselsan, STM, Aydın Yazılım, SELEX, MEGE Teknik, BıTES ve MilSoft gibi yerli firmalar da rol aldı. Türk Hava Kuvvetleri envanterine 1964-1991 yılları arasında sekiz yeni üretim C-130E ve altı ikinci el C-130B olmak üzere iki farklı modelde toplam 14 C-130 Hercules Nakliye Uçağı girdi. Hava Kuvvetleri'nin artan ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 2010 yılı içinde Suudi Arabistan Kraliyet Hava Kuvvetleri [RSAF] envanterinden hizmet dışına çıkarılan kullanılmış altı adet C-130E Nakliye Uçağı satın alındı. İlk iki uçak Kasım 2011'de Türkiye'ye getirildi. Uçakların teslimatı 2012'de tamamlandı. C-130 Hercules Uçaklarında iki Pilot, Seyrüsefer Subayı, Uçuş Makinisti ve Yükleme Uzmanı olmak üzere beş mürettebat görev yapıyor. Erciyes Projesi kapsamında TAI mühendislerince geliştirilen ve Seyrüsefer Subayı yerini alan FMS yazılımı sayesinde modernize edilen C-130B/E Hercules Uçaklarındaki mürettebat sayısı dörde indi.

http://kokpit.aero/c-130-erciyes-projesi-nasil-basladi
--------------

_________________
HaciBot 3 boyutlu dünyaya hoşgeldiniz.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2015, 09:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:12
Mesajlar: 1186
Bugüne kadar ABD'den 8 C-130E, 6 C-130B alındı. C-130E'lerden biri 1968'de düştü. Suudi Arabistan'dan da 6 adet C-130E alındı. Sonuç olarak halen envanterde 13 adet C-130E, 6 adet C-130B bulunuyor. Suudi Arabistan'dan alınan uçaklar uçuşa hazır mı, aktif hizmete girebildi mi bilemiyorum.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2015, 15:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 25 Tem 2012, 16:34
Mesajlar: 486
Ben neden Suudi Arabistan'dan gelenleri C130B hatırlıyorum ilginç. Ondan karıştırdım.

_________________
HaciBot 3 boyutlu dünyaya hoşgeldiniz.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2015, 09:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 18:24
Mesajlar: 153
C-130 simülatörünü Havelsan yapacak:
http://kokpit.aero/turk-c130-simulatoru-havelsan


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2016, 00:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 18:24
Mesajlar: 153
Pakistan C-130'larını Rockwell Collins modernize edecek:
http://kokpit.aero/pakistan-c130-modernizasyon


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+02:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Basbug, gezgin, kimbell71, PARS, TürkünGücü ve 19 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye