TRMilitary

Tam bağımsız Türkiye için yerli savunma sanayi.
Sistem saati: Sal Tem 29, 2014 10:49 pm

Tüm zamanlar UTC + 3 saat [ DST ]


Loading


Yeni konu gönder Konuya cevap yaz  [ 3 ileti ] 
Yazar Mesaj
 İleti başlığı: Honda Point Felaketi
İletiTarih: Per Mar 14, 2013 6:43 am 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: Çar Mar 06, 2013 3:31 pm
İleti: 328 <
UYARILAR:
honda nokta felaketi abd donanmasının barış zamanı en çok gemi kaybıdır.

11. destroyer filosundan 14 destroyer 1923 yazının sonunda san diego körfezinden san fransisco körfezine güneye doğru ilerlemektedirler.11 destroyer filo komutanı comodor Edward wilson.Destroyerlerin hepsi clemson sınıfı 5 yaş civarındadır.amiral gemisi uss delphy dir.Bu gemi zamanın ileri teknolojisi olan radyo navigasyon alıcısı ile donatılmıştır.Santa barbara kanalı girişinde 095 doğuya döndüler.

1. abd görüşü:Kaptan santa barbara kanalında parakete ile navigasyon yaptı.radyo navigasyon alıcısına güvenmediğinden onun verilerini
dikkate almadı.Filo savaş provası yaptığı için derinlik ölçmek için yavaşlamadı.Aksine comodor yogun sise rağmen gemilerin yakın seyretmesi emrini verdi.iki adet gemi karaya çok yaklaşıldığı gerekçesi ile emri dinlemedi.Aynı gün bir posta şilebide karaya oturduğundan
yakında olan büyük tokyo depreminin deniz de değişiklik ihtimali düşünülmüş.Sis ve kötü hava koşullarıda eklenince sütunun en başındaki comodor gemisi ilk olarak kayalara bindirmiş.peşinden gelen gemiler peşpeşe kayalara çıkmaya başlamışlardır.

2. ingiliz araştırmacı görüşü: çeviremedim daha


Kayalara çarpıp batan destroyerler:

USS Delphy (DD-261) sütunun amiral gemisi .20 knots (37 km/h) kayalara çarptı.hemen sirenlerini çalarak arkadan gelenleri uyardı

USS S. P. Lee (DD-310) amiralin birkaçyüz mt arkasındaydı o birden durunca iskele alabanda yapıp delphy nin yanına uzandı

USS Young (DD-312) hiç bir şey yapamadan kayalara bindirdi.sancak tarafına yattı.

USS Woodbury (DD-309) sancağa döndü ama kayalardan kaçamadı
.
USS Nicholas (DD-311) iskeleye döndü oda kaçamadı.

USS Fuller (DD-297) Woodbury yanına uzandı
.
USS Chauncey (DD-296) Young taki denizcilere yardım ederken karaya oturdu

hafif hasarlılar by:

USS Farragut (DD-300) karaya oturdu kendini kurtardı,batmadı

USS Somers (DD-301) hafif hasar

hasarsız kurtulanlar:
USS Percival (DD-298)
USS Kennedy (DD-306)
USS Paul Hamilton (DD-307)
USS Stoddert (DD-302)
USS Thompson (DD-305)

sonuç:
Ultimately, a Navy court ruled that the disaster was the fault of the commodore and the ship's navigators. They also assigned blame to the captain of each ship, following the tradition that a captain's first responsibility is to his own ship, even when it is part of a formation. In the aftermath of the Honda point disaster, eleven officers involved in the incident were summoned to be brought to trial by General Courts-martial on the charges of negligence and culpable inefficiency to perform one’s duty.[12] This was the largest single group to ever be court-martialed in US Navy history. The court ruled that the events of the Honda Point Disaster were "directly attributable to bad errors and faulty navigation" by Captain Watson.[13] Watson was relieved of his seniority while three other men were admonished. The other officers who were court-martialed were acquitted.[14] Captain Watson was commended by his peers and by the government for assuming full responsibility of the events that transpired at Honda Point. While he could have blamed a variety of factors for the disaster, such as the strange currents produced from the Japan earthquake, Captain Watson was said to have set a great example for those under his command by allowing the blame to be set upon his shoulders.

comodor ve navigatörü donanma tarafından ana suçlu,her geminin kaptanı da deniz geleneği uyarınca her kaptan gemisinin güvenliğinden kendisi sorumludur denilerek suçlanmıştır.

daha tam çeviremedim ama yardım kabul edilir.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: Honda Point Felaketi
İletiTarih: Per Mar 14, 2013 1:04 pm 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 3:06 am
İleti: 4177 <
UYARILAR:
Resim

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim


Sayfa başı
 Profile bak  
 
 İleti başlığı: Re: Honda Point Felaketi
İletiTarih: Per Mar 14, 2013 2:16 pm 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: Çar Tem 11, 2012 12:18 pm
İleti: 123
Konum: İstanbul <
UYARILAR:
Emniyetli hız, kısıtlı görüş, sığ su, iyi gözcülük, bunların hiçbirine uyulmamış, sonuçta baştan kara olmuşlar şaşkın ördekler gibi. Diğerlerinin kurtulması da geriden geldikleri için anladığım kadarıyla. Gerçekten intihar etmişler. Bu arada adamların 1923'te desttroyer sayılarına bak. 11. Destroyer Filosu'nun bir kısmı intikal ediyor, intikalde olan kısmın sayısı 14. 5 yaş civarında gemiler. Peynir ekmek gibi gemi yapmışlar. Bütün filo kendini taşlara vursa ne olacak? daha en az 10 filo var! :)

_________________
To wives and sweethearts, may they never meet.


Sayfa başı
 Profile bak  
 
Önceki iletileri göster:  Sıralama  
Yeni konu gönder Konuya cevap yaz  [ 3 ileti ] 

Tüm zamanlar UTC + 3 saat [ DST ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumda konulara cevap yazamazsınız
Bu forumda kendi iletilerinizi değiştiremezsiniz
Bu forumda kendi iletilerinizi silemezsiniz
Bu forumda dosya ekleyemezsiniz

Git:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

fuarlar
phpBB3 Türkçe: phpBB Türkiye